یادگیری اصولی سئو در وردپرس 2022 ؟
سئو چیه و چرا بهش نیاز داریم؟
سئو به معنای ساده یعنی مجموعه اقداماتی که شما روی سایت خودتون انجام میدید تا محصول یا خدمتتون رو به مخاطب هدف خودتون عرضه کنید.
در این مقاله قصد داریم تا سئو در وردپرس 2022 را به صورت اصولی بیاموزیم.
حالا مزایای این سئو چیه و اصلا به چه دردی میخوره؟
اول اینکه نیازی نیست اگر شما اول راه هستید و پول ندارید تبلیغات گرون مثل بیلبورد و تبلیعات تلوزیونی برید و با سئو میتونید با هزینه خیلی کمتر به هدف خودتون برسید.
دوم اینکه فرض کنید شما کسب و کارتون در تهرانه اما با سئو میتونید محصول خودتون رو به سراسر ایران یا دنیا نشون بدید .
و به فروش برسونید اینجوری هم شما به هدفتون رسیدید هم مخاطب و مشتری شما چیزی که دنبالش بوده رو پیدا کرده این یعنی یک معامله ی دوسر برد.
سئو در وردپرس 2022 نکات مهمی هستند که باید رعایت شوند و ما در ادامه این مطلب تمامی این نکات مهم رو به شما گفته و در این مسیر قدم به قدم با شما خواهیم بود.
-سئو در تگ های h1 تا h6 چیست؟ و به چه صورت انها را در متن به کار ببریم؟
این تگ ها عنوان هایی هستند که ما برای مقاله و یا محصول در نظر میگیریم , بیشتر در مقالات کاربرد داره و هدینگ h1 مهم ترین و اصلی ترین هدینگ هستش
که مشخص میکنه کل ساختار محتوا ما در مورد چیه و بقیه هدینگ ها بیشتر به ساختار بندی و زیبایی اون محتوا کمک میکنند و همچنین یک سری جیزهایی که عنوان های دیگری هستند
و میخوایم در سایت استفاده بکنیم در هدینگ های h2 تا h6 قرار میدیم.هدینگ های h2 تا h6 به ترتیب قرار میگیرن که در ادامه مطلب راجع به انها صحبت میکنیم.
h1 :اصلی ترین و مهم ترین هدینگه و حتما باید از کلمه کلیدی در ان استفاده کنیم.
h2:برای صحبت کردن راجع به موضوعات دیگر و به صورت زیر شاخه ای ادامه پیدا میکند و به همین ترتیب هدینگ های h3 , h4 و …. را تشکیل میدهد.
و همینطور اگر بخوایم راجع به موضوع دیگری صحبت کنیم دوباره تگ h2 میرنیم و به همین ترتیب
هیچ لزومی هم ندارد که از همه تگ های h2 تا h6 استفاده کنیم اما تاکید میکنیم که استفاده کنید زیرا هم باعث زیبایی متن شما میشود و هم باعث رضایت کاربر میشود
چرا که اگر کاربری قصد خواندن کامل مقاله ی شمارا نداشته باشد میتواند با استفاده از تگ های h2 h3 و… موضوعی که به دنبال ان است را پیدا کرده و دقیقا همان را بخواند و در وقت وی صرفه جویی میشود.
هر تیتر حدودا باید 250 تا 300 کلمه باشد اگر از این رقم بیشتر یا کمتر شود هم ایرادی ندارد اما تقریبا هر 250 یا 300 کلمه یکبار یک تیتر بزنید
این باعث میشود که کاربر 2000کلمه را نخواند و در اخر هم به جواب یا متن دلخواه خود نرسد و این باعث نارضایتی کاربر خواهد بود
اما با استفاده از هدینگ میتوان ترتیب و نظم ظاهری به متن داد تا کاربر موضوع موردنظر را پیدا کرده و بعد از خواندن 300 کلمه به جواب خود برسد و این در رضایت کاربر نقش بسزایی دارد.
حالا شاید این سوال به ذهن شما بیاید که سئو در وردپرس 2022 اصلا چه تعداد کلمه باید برای مطلب خود بنویسید؟
در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت …
-تعداد کلمه مناسب برای صفحه مقاله یا محصول سئو در وردپرس 2022
سئو در وردپرس ,شاید این سوال شما هم باشد که چه تعداد کلمه برای صفحه مقاله و یا محصولم بنویسم که موردتوجه گوگل قرار بگیرم و نتیجه بگیرم؟
هیچ رقم دقیقی وجود نداره که بگیم با اون تعداد به نتیجه میرسید مقاله های زیادی بودند با 3000 کلمه که هیچ رتبه ای ندارند اما در همان کلمه کلیدی یک مقاله با 600 کلمه هم صفحه اول و هم رتبه یک را دارد چرا؟
چون بیشتر از 200 فاکتور بررسی میشه تا به کلمه کلیدی یک سایت رتبه داده بشه و برای گوگل اون رتبه تثبیت بشه
اما چیزی که معلومه اینه که گوگل معمولا مقاله های طولانی تر رو بیشتر میپسنده و دلیلش اینه که کاربر ها به این مقالات اعتماد بیشتری دارن و فکر میکنن این مقالات مرجع تر هستند و معمولا سوالات بیشتری رو پاسخ میدهند و ریزبینانه تر هستند.
شما باید نیاز کاربر خودتون رو تشخیص بدید یعنی به طورمثال فردی که به دنبال قیمت طلا و ازر و یا به دنبال هواشناسی شهر میگرده اصلا نیازی به خواندن 1000 کلمه مقاله ندارد و حوصله سربر بوده و طرفدار نخواهد داشت
اما فردی که به دنبال مقاله ای برای خرید لپ تاپ و یا دوربین است قطعا به دنبال یک مقاله ی طولانی مثلا 3000 کلمه ای میگردد که بتواند مدل های مختلف را مطالعه و مقایسه کرده و بهترین قیمت را پیدا کند
و حتی ممکن است نظرات زیر مقالات را نیز مطالعه کند پس شما باید نیاز کاربر خود را بررسی کنید و بدانید که چه مقاله ای و با چند کلمه طبق نیاز کاربر شما مناسب است تا بتوانید یک مقاله ی مناسب و کاربرپسند بنویسید.
چیزی که خیلی مهمه و پیشنهاد میشه استفاده درست از هدینگ هاست اگر بعد از هر 300 کلمه از هدینگ استفاده کنید و از بولد کردن کلمات و علامت های نگارشی استفاده کنید باعث خواندن راحت کاربر میشود
و جواب خود را راحت تر پیدا میکند قطعا خود شما هم حوصله ی خواندن متون طولانی و بیهوده را ندارید و چشم شما اصولا در هدینگ های میچرخد و به دنبال جواب خود هستید.
کاربران اصولا به دنیال یک پاسح برای سوالات خود میگردند پس اگر میتوانید اون جواب رو هرچه سریع تر و کوتاه تر بنویسید و یه کاربر تقدیم کنید خودتان و کاربر را راحت کنید.
نکته بعدی استفاده بهینه از عکس و ویدیو است خیلی وقتها بایک ویدیو یک دقیقه ای میتوانید کاربر رو راضی تر کنید
نه اینکه از متن استفاده نکنید متن بنویسید و زیر متن از ویدیو استفاده کنید و همچنین از شبکه ها اجتماعی غافل نشید این اشتراک گذاری و مشارکتی که میتونند کاربر ها در کامنت ها
راجع به مطلب شما داشته باشند در دیده شدن شما نقش بسیار مثبتی خواهد داشت.
-برچسب تگ (tag) چیه؟و در سئو چه تاثیری دارد؟
برچسب یا تگ چیه؟ واقعا تاثیر در سئو ما داره؟و اینکه روی سایت های وردپرسی یا انواع سایت های دیگه چجوری استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟
برچسب نمونه کوچک شده و خاص شده دسته بندی است یعنی چیزی که خیلی خاص باشه و کوچیک باشه میشه برچسب و اون رو دیگه از دسته بندی جدا می کند برای مثال شما روی سایتتون دو دسته بندی دارید
1-ورزش و فوتبال ایران
2-فوتبال خارج
حالا شما می آید یه مطلبی را کار می کنید با نام پیوستن علی کریمی به پرسپولیس این که ما اسم علی کریمی را به عنوان دسته بندی قرار بدیم که مسلما کار اشتباهی،حالا سال بعدش هم می آید یه مطلب مینویسید
به نام پیوستن علی کریمی به بایرن مونیخ یا شالکه حالا اینجا باید چیکار کنیم؟ یکی جزو مطالب فوتبال ایران و دیگری جزو مطالب فوتبال خارجه حالا چه اتفاقی میافته؟
اگر شما بیاین اسم علی کریمی به عنوان برچسب قرار بدین هر کدام از کاربر هاتون که هر کدام از این مطالب به صورت جداگانه ببینند
اگر به علی کریمی علاقه مند باشه یا بخواهد مطالب مرتبط با علی کریمی را ببیند با کلیک به روی اون برچسب میتونه فقط موضوعاتی که به علی کریمی ربط داره رو ببینن ممکن شما اصلاً بیوگرافی علی کریمی را بنویسید
و کاربر میره اونجا و اون سه تا مطلب رو فقط به خاطر علی کریمی میخونه.
برچسب ها خیلی خاص تزن دسته بندی به موضوعات می پردازد اما برچسب ها به یک کلمه توی موضوع می پردازند یعنی چی؟
خواهشاً را با کلمهی کلیدی اشتباه نگیرید یعنی یک کلمه خاصی تو موضوع تون هست مثلاً شما راجع به فیلم دارید مینویسید و توش کلمه اسکار هست
یا جوایز اسکار این کلمه جوایز اسکار هیچ وقت دسته بندی نیست اما میتونه یک برچسب برای شما توی سایتتون باشه .
حالا بهتون چند ترفند بگم برای استفاده از این برچسب
1- اینکه حواستون باشه باید برچسب ها را از هم جدا کنید من دیدم که با ، جدا می کنند و این همه یدونه برچسب حساب میشه و اصلا کارایی نداره
2- برچسب ها رو بیشتر از دو یا حداکثر سه کلمه نذارید نمره گرفتن از برچسب خیلی خوبه و خیلی کمک کننده است
اما اینکه تو برچسب های خیلی بزرگ مثل ‘وب’ ‘3d’ برایاینکه تو این مدل برچسب های بزرگ نمره بگیرید سخته پس از این برچسب ها هم خودداری کنید
3-برچسب های الکی و خالی نگذارید چون گوگل یه مدت زمان خاصی را تو سایت شما میگذرونه و اگر شما مطالبتون رو خالی بذارید وقتی اون مدت زمان خزش گوگل تموم بشه از سایتتون بیرون میره و شما فرصت اینکه مطالب دیگر تون دیده بشه رو از خودتون گرفتید
پس تو برچسبگذاری این نکات دقت کنید بیشتر از سه یا چهار تا برچسب استفاده نکنید و این موارد را اگر رعایت کنید می توانید با برچسب ها تون رتبه بهتری رو که گوگل کسب کنید.
-صفحه محصولت رو قدرتمندتر کن(سئو صفحه محصول)
چه کاری انجام دهیم تا صفحه محصول قدرتمند تری داشته باشیم؟ حتما همتون تو حوزه کاری خودتون دیدین یه سری سایت مشخص هستن مه هرمحصولی رو که سرچ میکنید اونا میان بالا خوب اونا چه کاری انجام دادند؟
امروز می خوام یه راهی رو بهتون معرفی کنم که دیجی کالا هم 4 یا 5 سال پیش انجام داد و نتیجه خیلی خوبی هم گرفت ببینید برای داشتن صفحه محصول قدرتمند شما باید دسته بندی قدرتمندی داشته باشید حالا چجوری صفحه دسته بندی و قدرتمند می کنید؟
بزارید با دیجی کالا مثال بزنم که برای همه و ملموس تر باشد مثلاً توی دسته بندی لپ تاپ اون پایین وقتی لپ تاپ تموم میشه یه محتوای قرار داده مثلاً گفته لپ تاپ چیه؟ انواع قیمت لپ تاپ به چه صوره؟با این کار یک صفحه قدرتمند درست کرده که هم محصول توش داره و هم کانتنت یا متن توش داره البته بگم که انها متن هایی هستن که منجر به فروش میشن یعنی هرمتنی رو نذاشته و به فروش ربط داره اما چیکار کرده؟ اومده کلمات کلیدی که به فروش لپتاپ کمک میکنه مثل ‘برند’ ‘قیمت’ ‘بهترین’ این کلمات را پیدا کرده و پایین و محصولاتش گذاشته اینجوریه صفحه قدرتمند دسته بندی درست کرده که باعث میشه صفحه خود محصول هم به صورت تکی قدرتمند تر بشه.
-هفته ای چند مقاله بنویسم؟
برای سئو در وردپرس 2022 روزی یا هفته چند تا مقاله بنویسیم که سایتمون بیاد بالا و رتبه خوبی بگیریم؟و سایتمن رو سئو کنیم؟
چرا باید هفته یا روزی مقاله تولید کنیم ؟مگه ما سایت خبری ایم که بخواهیم اینهمه مقاله تولید کنیم و اخبار را به مردم برسونیم؟
ببینید شما چیزی که داری تولید میکنید مقاله است یعنی شما یه نیاز شناسایی کردید و می خواهید به او نیاز پاسخ بدید خبری قرار نیست تولید بشه نیازی هم نیست که هفته ای یا هر روز یک مقاله تولید بشه.
بعضی سایت نیاز دارند و مدیر سئو تشخیص میده که هر روز تولید محتوا انجام بشه اون سایت ها فرق دارن ولی واقعاً همه سایت ها نیاز ندارند که هر روز یا هفته یک بار مقاله تولید کنند منظورم اینه که این اعداد را باید بیخیالش بشیم.
یعنی هر موقعی که نیاز مخاطب رو پیدا کردی برو دنبالش و ببین که چطور میتونی این نیاز رو برطرف کنی اینکه ما راجع به موضوعی می گردیم و می بینیم که همه سایتها یک مطلب را گذاشتند و فقط لحن هاشون تغییر کرده این خوب نیست به جای اینکه هفته یا هر روز مقاله تهیه بکنی هر دو هفته یکبار بنویس ولی یک مقاله جامع و که مخاطب رو سیر کنه.
عکس خوب به کار ببریم، خاصیت alt رو در تصاویر به کار ببرید، اگر میتونی پادکست بزاری برای این مطلب بذار ،اگر میتونی ویدیو درست کنی براش یا ویدیویی براش پیدا کنی اون ویدیو رو بزار و یک مطلب جامع به کاربر بده تا اگر ماهی یک مطلب هم تولید میکنی تو توی این مطلب بشی سایت مرجع
نیاز کاربر رو دریاب، ببین نیازش چیه ؟چه سوالاتی داره ؟و چه سوالاتی اصلا به ذهنش نرسیده و شما میتونید اونها رو توی ذهنش ایجاد کنید و بهش پاسخ بدید؟ این کارها را انجام بدین و مطمئن باشید خیلی نتیجه بهتری میگیرید نسبت به اینکه بخواهید هر روز مطلب ایجاد کنید و مطالب شبیه 10 تا یا ۲۰ یا ۳۰ تا مطالب سایت های دیگه باشد.
-چطور تصاویر سایت خود را سئو کنیم؟
سئو در وردپرس 2022 تصاویر سایتم رو چه جوری سئو کنم؟ ببینید برای اینکه تصاویر سایتتون رو ستونید سئو کنید چند تا راه هستش که من هنوز میبینم که یک سری ها اشتباه انجام میدن
1-اولین راه اینکه حتماً برای تصویرتون اسم درست انتخاب کنید
2-دومین مورد خاصیت alt را واقعاً جدی بگیرید اصلا اینجوری نباشه عکساتون بدون alt باشه حتما داشته باشه تا جای ممکن سعی کنید که از کلمه کلیدی تون استفاده کنید و یک پیشنهاد هم دارم اینکه یک جمله ۶-۷ کلمه بنویسید یعنی اینجوری نباشه چیزی بنویسید خط بگذارید یک جمله ۵-۶-۷ کلمه بنویسید
3-مورد بعدی اینکه alt ها رو یکی نزارید حالا چون مطلبتون راجع به طراحی سایت alt همه عکس هارو طراحی سایت نزارید
هر عکس مناسب عکسی که هست altش رو بزارید
4-مورد بعدی اینکه حتماً عکسهاتون رو کم حجم بکنید و سایزش بالا نباشه
پس اسم مناسب گذاشتن خاصیت alt و کم سایز کردن عکس ها توی alt هم کلمه کلیدی هاتون استفاده بکنید و هم lsi ها را استفاده کنید .
این روشبهینه کردن عکس ها برای سئو در وردپرس 2022 است.
-کلمات کلیدی طولانی(و چه تاثیری در سئو دارد)
اگر تو حوزه ای که کار می کنی رقیب های قدرتمندی داری و میدونی که توی کلمات کلیدی اصلی کار سختی برای رقابت با اونها داری بهتره که از کلمات کلیدی طولانی یا لانگ تیل استفاده کنیم
لانگ تیل (long tail) به معنای دم دراز یعنی از کلماتی استفاده کنیم که بزرگتر از کلمات اصلی هستند
مثلاً “طراحی سایت” کلمه کلیدی اصلی
“طراحی سایت ارزان” کلمه کلیدی طولانی
اما لانگ تیلش میشه “طراحی سایت ارزان در تهران” این کلمه را اگر استفاده بکنید چون رقابت کمتره میتونی از گوگل ورودی بگیری و کم کم با این ورودی هایی که میگیری میتونی کلمات دیگه وسایتت را قوی بکنیی فقط حواستون باشه این کلمه کلیدی دم دراز حتماً باید جستجو بشه و اینجوری نباشه کلا جستجو نشه.
-URLفارسی بهتره یا انگلیسی؟
url های فارسی استفاده کنیم یا انگلیسی ؟کدومشون برای سایت بهتر است ؟امروز می خوام راجع به url ها صحبت کنم که ببینیم فارسی بهتره یا انگلیسی؟ و کدومشون رو استفاده تاثیر می گذارد؟
نتایج بررسی من روی چندین سایت مختلف و چیزهایی که از افراد ماهر در این حوزه پرس و جو کردم و راجع بهش خوندم ، اگر شما از url های فارسی استفاده کنید نتیجه بهتری میگیرید چون کلا صفحه راجع به کلمه کلیدی مثلاً آموزش طراحی سایت حالا اگر تو سایتتون از این کلمه کلیدی هم استفاده کنید قطعاً برای موتورهای جستجو نتیجه بهتری داره و بازخورد بهتری داره اما چرا خیلی از سایتها از url فارسی استفاده نمیکنند؟ اگر توجه کرده باشید url فارسی ظاهر خوبی نداره
و اگر بخواهیم برای کسی بفرستیم یک سری اعداد و ارقام و کاراکتر های درهم برهم و ارسال میکنه در صورتی که اگر انگلیسی رو بفرستید خود کلمه که در url هست رو ارسال میکنه ولی فارسی زیبایی هاش را از دست میده به خاطر همین خیلی ها انگلیسی استفاده میکنن خوب اگر که زیبایی خیلی براتون مهمه چکار باید بکنید؟
میتونید معادل این کلمات فارسی را به انگلیسی بنویسید در url
پس اگر این کار را هم انجام بدیم برای موتورهای جستجو با ارزشه و فقط به فارسی ها توجه نمیکنه اما در تجربیات خودم دیدم یک مقدار به فارسی بیشتر توجه می کند
پس اگر ظاهر براتون مهمه از کلمه های معادل اون در انگلیسی استفاده کنید .
فقط یک نکته را بهتون بگم که بین این کلمات به هیچ عنوان اسپیس(space) نذارید و حتماً از دش یا – استفاده کنید مثلا ” آموزش-سئو-سایت” این کارو بکنید اگر space بزارید %20 میخوره و این اصلاً درست نیست.
-کامنت مارکتینگ چیست؟
امروز میخوایم راجه به کامنت مارکتینگ سئو در وردپرس 2022 صحبت کنیم.
کامنت مارکتینگ چیزی هیسش که میتونه خیلی به شما در بهبود جایگاه و رتبتون در گوگل کمک بکنه.
اول اینکه کسی که برای شما در صفحه محصول یا مقاله کامنت میذاره زمان بیشتری رو در صفحه شما میگذرونه و این نشون میده محتوای شما برای کاربر مفید بوده وبراش ارزش داره و برای گوگل هم مهمه.
دوم محتوا اپدیت شده برای گوگل خیلی مهمه و نشون دهنده پویا بودن اون سایته و در واقع با هر کامنتی که برای شما گذاشته میشه یکبار صفحه شما اپدیت میشه پس ازتون خواهش میکنم کامنت
شاید الان این تکنیک وجود نداشته باشه تو دیجی کالا ولی در گذشته و اوایل دیجی کالا کامنت هارو باز میذاشت و این تکنیک رو پیاده کرد که یک نفر کامنت میذاشت که “خیلی ممنونم از دیجی کالا” و باعث اپدیت صفحه میشد.
یا میومدن مدیرای سایت یه ترفند استفاده میکردن و راجع به اپل و سامسونگ یه نظر جنجالی میدادن و مینوشتن اپل بهترینه و سامسونگ بدرد نمیخوره بعد طرفداران سامسونگ رو تحریک میکردن و میومدن اونجا کامنت میذاشتن ،و خب معمولا هم کامنت های بلندی مینوشتن و باعث میشد یک نفر دبگه که طرفدار اپله دوباره جواب طرقدارای سامسونگ رو بده و خیلی وقتها از دیجی کالا نام برده میشد و این براش عالی بود.
خب اولا خودتون نترسید و اکانت بسازید و برید زیر مقالاتتون نظر بدید این هیچ اشکالی نداره ،حتی سوالاتی که فکر میکنید ممکنه به ذهن کاربر بیاد رو بپرسید و بعد هم از جانب مدیر سایت جواب بدید.
یکی دیگ از کارها اینه کاربر رو دعوت به کامنت گذاشتن کنید یعنی بگید اگر سوالی دارید حتما بپرس ما حتما جواب میدیم یا مطالب جنجالی بزنید که کاربر رو ترقیب کنه به کامنت گذاشتن
البته این کامنت مارکتینگ در سایت خودتونه ولی شما هم میتونید با کامنت گذاشتن در سایت های دیگه و اوردن اسم برندتون خیلی میتونه کمکتون کنه ممکنه نو ایندکس باشه ولی خونده و دیده میشه و در جمع اوری دیتا گوگل برای شما تاثیر داره خیلی از سایت ها این رو بستن که شما لینک سایتت رو بذاری بک لینک نمیشه ولی مال خیلی ها هم بازه ولی در کل کامنت مارکتینگ باعث بالا رفتن تعامل میشه و گوگل همه ی اینها رو میبینه.
-تاثیر متادسکریپشن در سئو
میخوایم راجع به تاثیر تگ متادسکریپشن روی سئو صحبت کنیم،آیا واقعا تاثیری داره یانه؟
ببینید گوگل بارها اعلام کرده که توی نتایج خودش اصلا کاری به متادسکریپشن نداره اما بارها ثابت شده که بخاطر اون کلمات و جملاتی که شما تو تگ متادسکریپشن مینویسید باعث میشه که کاربر روی سایت شما کلیک کنه، و این باعث میشه نتیجه بهتری توی سئو بگیریم.
پس به طور مستقیم ممکنه تاثیری نداشته باشه اما کلیک کاربر باعث کمک به سئو شما میشه.
من خیلی سایت هارو میبینیم که اصلا متادسکریپشن ندارن، خواهش میکنم ازتون که وقت بذارید و متادسکریپشن هاتون رو پر کنید.
اصلا اون قسمت و خالی نذارید اگر از وردپرس استفاده میکنید توی افزونه ی yoast یه باکس جدا برای این کار داره و فقط کافیه پرش کنید.
حالا اینجا سوال پیش میاد که چطوری متادسکریپشن بنویسیم؟
بهتره از جملات مرتبط به هم استفاده کنید،کلمات و جملاتی که روی عنوان نتونستید بیارید رو توی متادسکریپشن بیارید و از ال اس ای ها استفاده کنید.خیلی به اینکه کاربر روی url شما کلیک کنه کمک میکنه پس حنما جدیش بگیرید.
صفحه اولمون رو سئو کنیم یا صفحات داخلی؟
بیشتر کسانی این وسال رو دارن که فروشگاه اینترنتی دارن.
فرض کنیم شما کاری رو شروع کردید با سه تا دسته بندی مثلا هندزفری،شارژر،پاوربانک خب اینهارو میارید صفحه اصلی و صفحه اصلیتون رو سئو میکنید و برفرض که همشون هم سئو میشن و رتبه میگیرن.
حالا اگر شما بعد از مدتی شما بخواید یک دسته بندی دیگه اضافه کنید، خیلی کارتون سخت میشه که به گوگل بفهمونید اینم یه دسته بندی جدیده و کلی هزینه offpage باید بکنید پس بهتر اینه که شما برندیگ خودتون رو روی صفحه ی اصلیتون بذارید. یعنی مثلا “فروشگاه اینترنتی لوازم دیجیتال X” اما برای هر دسته بندی خودتون یک صفحه ی جداگانه بسازید چیزی که گوگل خیلی دوست داره اینه که هرصفحه یونیک باشه یعنی اینکه شما اگر دارید هدفون هم میفروشید، هدفونتون یک صفحه داشته باشه و هندزفیری تون یک صفحه و کاربر در صورت نیاز مستقیم به صفحه هدفون دسترسی داشته باشه.
پس هر صفحه جداگانه کلمه کلیدی خودش رو داشته باشه این باعث میشه شما روی صفحه ی اصلی بحث برندینگ داشته باشید و حالا هروقت که خواستید به محصولاتتون دسته بندی اضافه کنید کافیه که یک صفحه جدید براش بسازید.
الگوریتم رنک برین گوگل چیست؟
هممون یه رتبه بالا تو سئو میخوایم برای رتبه بالا گرفتن در سئو باید الگوریتم های گوگل رو بشناسیم
رنک برین یکی از الگوریتم های گوگل هستش که برپایه هوش مصنوعی و ماشین لرنینگه.
این الگوریتم میاد بجای اینکه دقیقا اون کلمه کلیدی رو بسنجه مفهوم کلمات کلیدی رو برای کاربر پیدا میکنه مثلا شما برید توی گوگل بزنید وبسایت برای موبایل یا طراحی سایت برای موبایل، میبینید که براتون واژه ی ریسپانسیو و واکنش گرا رو میاره و متوجه میشه منظورتون از طراحی سایت برای موبایل ریسپانسیو بودن یا واکنش گرا بودنه احتمالا
این کاریه که رنک برین کرده و تونسته واقعا خدمت خیلی بزرگی رو به کاربران برسونه خب حالا ما چیکار باید بکنیم که سایت ما هم در الگوریتم رنک برین رتبه خوبی بگیره؟
شما دوتا راه دارید:
اول اینکه تحقیق کلمات کلیدیتون رو جامع کنیدیعنی شما یک کلمه کلیدی هدف و مهم دارید که بر اساس اون دارید سایتتون رو رومیچینید و در تایتل و تگ های h1و h2و…استفاده میکنید
اما قبلا راجع به متا دسکریپشن صحبت کردیم رنک برین یعنی مفهوم کلمات کلیدی رو در متا دسکریپشن یا در مقاله بکار ببرید تا گوگل بتونه مفهوم مقاله شمارو درک کنه تا کاربر چه طراحی سایت موبایل رو سرچ کرد و چه طراحی سایت واکنس گرا و ریسپانسیو رو بتونه سایت شمارو بهش معرفی کنه
دوم اینکه از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نکنید و دقت کنید کاربر از چه کلماتی استفاده میکنه و چه چیزی رو جستجو میکنه و شما هم دقیقا از اونها استفاده کنید تا سایت سما به کاربر نمایش داده بشه.
حالا متوجه میشید وقتی میگیم تعداد کلمات کلیدی در متن مهم نیست و مهم اینه اون متن برای کاربر مهم و کاربردی باشه که بتونه مفهوم رو به کاربر و گوگل برسونه یعنی چی.
لطفا هر سوال یا ابهامی راجع هرچیزی در سئو دارید داخل کامنت های همین مقاله بپرسید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن جوابتونو بدن.
تگ کنونیکال چیست؟
امروز میخوایم باهم بررسی کنیم که تگ کنونیکال چیه و چه کاربردی داره؟
تگ کنونیکال یک تگ html هستش که دارای یک ویژگی به نام rel حالا ببینیم به چه دردی میخوره؟
مثال رو روی سایت زرین کیت میزنم براتون،فرض کنید سایت زرین کیت چندتا url داره:
https://zarinkit.ir و http://zarinki.ir و zarinkit.ir و www.zarinkit.ir
حالا اگر گوگل مطلبی رو از هر کدوم از لینک ها ببینه گیج میشه و فکر میکنه اون مطلب کپی و تکراریه و ایندکسش نمیکنه و بهش رتبه نمیده و این برای سایت شما بده
پس میاید داخل ویژگی رل میگید https://zarinkit.ir رو به عنوان صفحه اصلی معرفی میکنید تا گوگل اونو ایندکس کنه و بهش رتبه بده
حالا اگر شما فروشگاه دارید خیلی مهمه به طور مثال اگر دسته بندی گوشی سامسونگ رو میفروشید و از یک گوشی هم ۶۴گیگ دارید و هم ۱۲۸گیگ شما باید دسته بندی رو یعنی گوشی سامسونگ رو داخل تگ کنونیکال بذارید تا بدونه اون صفحه ی اصلی شماست.
4 اشتباه مرگ بار در سئو؟
اول هیچکدوم از صفحات شما نباید url یکسان داشته باشه و url هر صفحه باید یونیک باشه یعنی هر صفحه باید یک کلمه کلیدی اصلی مجزا داشته باشه.
دوم اینکه عنوان یا title هیچکدوم از صفحات ، پیج و مقالاتتون نباید یکی باشه اگر یکیه باید عوضش کنید اینکه همه صفحاتتون با یک عنوان باشه کاملا غلطه.
سوم کپی کردن از سایت های دیگه است که برای سایتتون مثل سم برای هممون اتفاق افتاده که وارد هر سایتی میشید متون کپی میخونید و شبیه هم هستش پس حواستون باشه که اصلا کپی نکنید.
مثلا اگر شما فروشگاه فروش لپ تاپ دارید درسته که مشخصات محصولتون با محصول دیگران یکیه اما توضیح محصولاتتون باید متفاوت باشه ، هیچ نویسنده ای متنی رو کپی نمیکنه و باید متن شما با لحن و زبان شما باشه.
چهارم اینکه نباید alt تصاویرتون در یک صفحه شبیه هم باشه یعنی اگر برای محصول لپ تاپ چهار عکس دارید alt همه ی عکس هاتون رو یک چیز نذارید ،بهتره تو یکی کلمه کلیدی اصلی باشه و در بقیه از کلمات مرتبط راجع به همون متن نوشته بشه.
این چهار مورد موارد ابتدایی هستند که در خیلی از سایت ها رعایت نمیشه.
Lsi چیست؟
معنی Lsi رو اگر در گوگل سرچ کنید نوشته استفاده کردن مترادف کلمه کلیدی در متن اما واقعیت اینه که چیزی بیشتر از مترادف هستش، گوگل انقد هوشمند شده که چیزی فراتر از مترادف هارو میتونید استفاده کنید.
دلیل استفاده از Lsi ها اینه که دیگ نیاز نداره بارها کلمه رو در متن تکرار کنید که کاربر هم خسته بشه، میتونید از کلماتی استفاده کنید که هم خانواده کلمه کلیدی اصلی شما باشه و ارتباط معنایی داشته باشه.
مثل موبایل ورژن ، رسپانسیو و واکنش گرا بودن که هرسه کلماتی هستن که به یک موضوع مربوط هستن.
مثلا اگر یک صفحه داشته باشید و اون رو با کلمه کلیدی لپ تاپ ایسر بیارید بالا،
باید بدونید که فردی که به دنبال اون لپ تاپ هستش علاوه بر قیمت، هارد و cpu و حافظه و صفحه نمایش و… هم براش مهمه و شاید در نگاه اول نامرتبط باشن اما کاملا به هم وابسته هستن و کاربر قطعا به دنبالشونه پس اگر تو متنتون از این کلمات هم استفاده کنید هم متن پر بار تری خواهید داشت و هم از Lsi ها بدرستی استفاده کرده اید.
هر سوال دیگه در این زمینخ داشتید در کامنت ها بپرسید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ دهند.
اموزش لینک سازی داخلی
در این قسمت میخوام بهتون اموزش بدم چطور کلمات کلیدی صفحاتت رو پیدا کنی،چطور اونهارو اولویت بندی کنی و با لینک سازی داخلی ارتباط رو بین صفحاتت برقرار کنی.
به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی اصلی ما “گوشی سامسونگ” باشه و بخوایم روش کار کنیم رقابت خیلی سنگینه واگر شروع کار باشید نمیتونید با این کلمه رتبه بگیری حالا باید چیکار کنید؟
میاید کلمه کلیدی خودتون رو بزرگ تر میکنی مثلا مینویسید” گوشی A50 سامسونگ 128 گیگ” این کلمه میره زیر دسته بندی” گوشی سامسونگ” و لینکی بینشون برقراره ولی بازهم این کلمه رقبا زیادی داره پس میریم سراغ لانگ تیل ها و دوباره این کیورد رو بزرگتر میکنیم مثلا “نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ A50 2020” این میشه هفت کلمه و یک لانگ تیله
میاید راجع بهش مقاله کامل مینویسید و چه بهتر که در انتها ویدیو یا پادکست بذارید براش
حالا “نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ A50 2020” رو لینک میکنید به “گوشی A50 سامسونگ” , و بعد به ” گوشی سامسونگ” هم لینکش میکنید و از لول سوم ما به لول دوم و اول هم لینک دادیم.
احتمال اینکه شما در لول سوم یعنی “نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ A50 2020” رتبه بگیرید خیلی زیاده وقتی شما در این صفحه رتبه بگیرید ناخوداگاه دوتای دیگه هم قوی میشن.
حالا اگر شما دیدید در لول سوم باز هم رقباتون زیاده میتونید کلمه تون رو طولانی تر کنید و به لول چهارم ببریدش.
یادتون نره که لینک سازی داخلی باعث افزایش ترافیک شما میشه.
لطفا هر سوال یا ابهامی راجع به سئو در وردپرس 2022 دارید داخل کامنت ها بپرسید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن جوابتون رو بدن.
۴ دیدگاه برای “سئو در وردپرس 2022”
ممنون بابت مطالب کاربردی،کامل و خوبتون
یه سوال داشتم
چطور میتونیم رویچندتا کلمه کلیدی محصول یا مقالمون رو بالا بیاریم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام وقت بخیر ممنون از شما
شما باید برای محصول یا مقالتون یک کلمه ی کلیدی اصلی در نظر بگیرید و روش کار کنید
اما سعی کنید روی کلمات دیگه هم رتبه ی خوبی بگیرید
سلام وقتتون بخیر.خیلی ممنون از سایت خوبتون.
لطفا مقالات بیشتری در زمینه سئو بذارید
سلام ممنون از شما
حتما
همین مقاله هم هرروز آپدیت ومطلبی جدیدی راجع به سئو بهش اضافه میشه.